Fánk Spanyolországból

Minden farsangkor szeretek újabb és újabb fánkfajtákat kipróbálni. A hagyományos szalagos fánk, a töltött fánk, a túrófánk és az amerikai fánk után idén a churrosra esett a választásom, erre a spanyol édességre, amit rajtam kívül szinte minden ismerősöm kóstolt már. A beszámolóik azonban olyan ellentmondásosak, hogy alighanem az én változatom is elfér a számos variáció között.

p1293236.JPG

Churros

Hozzávalók:

A tésztához:
2,5 dl víz
2 evőkanál cukor
1 csipet só
8 dkg vaj
15 dkg liszt
2 tojás

A beforgatáshoz:
porcukor bőségesen
néhány kiskanál fahéj ízlés szerint

A csokoládés mártogatóhoz:
1 tábla étcsokoládé
2 dl tejszín
kevés chili

p1293237.JPG

Elkészítés:

Tegyük egy lábosba a vizet, a cukrot, a sót és a vajat, majd melegítsük forrásig. Adjuk hozzá a lisztet, keverjük simára, majd húzzuk le a tűzről, és hagyjuk teljesen kihűlni. Ezután gyúrjuk bele a tojásokat.

Hevítsünk olajat egy széles lábosban. Töltsük a tésztát csillagcsöves nyomózsákba, és nyomjunk rudakat belőle a forró olajba. Süssük őket aranybarnára, majd itassuk le az olajat.

Keverjük össze a porcukrot és a fahéjat, majd forgassuk meg benne a rudakat. A legtöbb recept szerint ezt még forrón tegyük, de én megvártam, amíg langyosra hűlnak, különben olyan sok cukor ragad rájuk, hogy émelyítően édesek lesznek.

A csokoládéöntethez chilipelyhet használtam, egy kiskanálnyit 2-3 réteg mull-lapba csomagoltam, majd a kis batyuval együtt felforraltam a tejszínt, aztán haygtam kihűlni és egy éjszakát állni. Másnap újra felmelegítettem, felolvasztottam benne a csokoládét, és habverővel simára kevertem. Így a chili épp csak egy kicsit pikáns ízt ad az öntetnek. Ha chiliport használunk, azt elég a végén hozzáadni, és akkor ízlés szerint variálhatjuk az öntet erősségét.

A churrost a csokoládés mártogatóval tálaljuk.

p1293238.JPG